Köp- och leveransvillkor

 

Köpvillkor

Du måste vara 18 eller äldre för att handla i Hallwaydesigns nätbutik.

Avtal om köp träffas i och med det att du mottar en orderbekräftelse via e-post efter att du lagt en order och slutfört betalning alternativt genomgått godkänd kreditprövning i nätbutikens kassa.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i produktinformation.Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuella felaktiga uppgifter angående pris och leveranstid.

Vi förbehåller oss rätten att åberopa Force Majeure i sådana situationer där detta är tillämpbart.

Leveransvillkor

Normal leveranstid på lagervaror är cirka 3-5 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. För beställningsvaror lämnar vi en leveranstid i samband med att vi bekräftar beställningen. Ungefärlig leveranstid finns vid respektive vara. Beställningsvaror kan finnas i lager hos vår leverantör och då levereras varan normalt inom 1-2 veckor.

Du kan välja att hämta dina varor i vår butik på Storgatan 14 A i Borgholm.

Vi skickar beställningar med DHL

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till  transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Ta gärna bilder på skadan. Om eventuell transportföretaget inte kan lösa problemet, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 månad, brev 14 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter DHL:s portotabell för brev och paket. Vid ordervärde överstigande 1000 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Ångerrätt/Reklamation

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor såsom måttbeställningar). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador.

Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. 

Varan ska returneras med sin originalförpackning.

Varan skall sändas till: Hallway AB, Storgatan 14 A, 387 31 Borgholm

Observera att textilier såsom sovkuddar, täcken och sängkläder, sovplagg, handdukar ingår i ångerrätten förutsatt att förpackningen är obruten. Bruten förpackning kan ej ersättas då detta räknas som hygienartiklar.

 

 

Betalningsalternativ

 

- Klarna
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

- Postförskott
Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna.

- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgironummer. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via e-post hur du går tillväga. Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen